cairo, Egypt
نعم .........................سأظل

Tuesday, May 29, 2007

المرآية



واربت عيني محاولة ادراك ما يحدث في الغرفة

ما هذا الصوت

آه التليفون

........

آلو..

رنا انتي لسه نايمة

رنا لازم تصحي الساعة 10

امتحانك بكره

حاضر..حاضر

انا خلاص صحيت

سلام...باي





جلست في السرير

ونظرت امامي في المرآه

..........وابتسمت



اعددت لنفسي كوب النيسكافيه المعتاد

واغلقت علي نفسي الغرفة

وجلست في سريري مرة اخري

ونظرت للمرآه

...........

...........

تيك تيك تيك تيك تيك...

؟؟؟!!!

آه ده المنبه

الساعة 11

فتحت الكتاب امامي

وبدأت اقلب فيه عشوائي

.......

.......

.......

تيك تيك....تيك

ايه ده الساعة 8

أين كنت انا...

أين كنت

نظرت للكتاب بين يدي

مغلق...

ههههه مغلق


ايه ده النسكافيه......

بارد.......ماشي

هشربوا




انا تعبت هرتاح شوية



بدلت ملابسي

وذهبت الي اي مكان

وفجأه

وجدت نفسي في السوبرماركت

نظر الي البائع باستعجاب

التقت اي شئ منعا للاحراج

كانز..علبة كانز

عدت الي البيت

الي نفس الغرفة

الي نفس السرير

الي نفس المرآه

واخذت اشرب الكانز



نفذت

اخذت انظر بداخلها

ابحث عن اي قطرة

اي قطرة

مفيش....ولا نقطة

فابتسمت

ضحكت

ضحكت جدا

وقربتها من فمي

وفجأة انتابني احساس

الصراخ

غطيت فمي بها

واستجمعت كل قوي

وبدأت اصرخ بكل ما لدي من قوة

صراخ

لا

...

لم يكن صراخ

.......كان اشبه

بالعواء

عواء



تررررررن

التليفون

احم احم

الو

ها ازيك خالصتي مذكرة

يعني قربت

طب كويس

هسيبك تكملي

ماشي سلااااام

.................

الساعة 9

لا بقي لازم اذاكر

فتحت الكتاب

.........

الساعة 10

لا

لا

لا

برضه المرايه

طيب

انا تعبت

انام بقي

.....

3 comments:

sara... said...

يخربيتك
حلوة الصورة اللى بالاخر
رنا
..............

نهى جمال said...

حلوة الصورة

اللي في الآخر يارنا

حساها صرخة مكتوم

اختيارك حلو

لمين ؟!ـ

kafrawy said...

بوست رائع


تحياتى